بازدید و نشست هم‌اندیشی فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز و هیئت همراه از مرکز آموزش علمی کاربردی و شرکت سحرخیز

عضو هیأت مدیره گروه کشاورزی صنعتی سحرخیز:
گیاهان دارویی ظرفیت بالقوه خلق ثروت در خراسان رضوی است.
عضو هیأت مدیره گروه کشاورزی صنعتی سحرخیز گفت: کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران از مهم ترین ظرفیت های بالقوه خلق ثروت در خراسان رضوی است.
به گزارش روابط عمومی گروه سحرخیز، فرهاد سحرخیز در بازدید فرماندار شهرستان بینالود از مجموعه علمی کاربردی سحرخیز اظهار کرد: شرکت سحرخیز همواره برای تولید پایدار و خلق ثروت تلاش کرده و در این راستا فعالیت هایی را انجام داده که برخی از آنها به هیچ عنوان سود مالی نداشته و یکی از آنها تأسیس دانشگاه این مجموعه است.
وی توسعه کشت گیاهان دارویی و زعفران را یکی از ظرفیت های بالقوه برای ایجاد ثروت در استان خراسان رضوی دانست و خاطرنشان کرد: برای کاشت ارگانیک این دسته از محصولات باید بتوان از اراضی ملی استفاده کرده و در این زمینه فرمانداری شهرستان بینالود می تواند با گروه سحرخیز مساعدت داشته باشد.
سید حسن حسینی فرماندار شهرستان بینالود نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: گروه تولیدی سحرخیز در جامعه منشأ خیر و برکات بسیار زیادی بوده و از این جهت باید از این گروه تشکرات ویژه ای را به عمل آورد.
وی ادامه داد: با توجه به مسئولیت اجتماعی که بر عهده ادارات دولتی است هر اقدامی که بتوان برای توسعه اقدامات شرکت سحرخیز انجام داد در دستور کار قرار می گیرد.
در این جلسه مصوباتی مورد تصویب قرار گرفت که همکاری آبخیزداری و منابع طبیعی برای توسعه کاشت زعفران توسط گروه سحرخیز، همکاری جهاد کشاورزی با شرکت سحرخیز برای شناسایی اراضی کشاورزی دارای ظرفیت برای کاشت زعفران و داروهای گیاهی، انعقاد تفاهم نامه آموزش و پرورش با شرکت سحرخیز و همکاری شرکت سحرخیز برای تکمیل مجموعه های ورزشی شهرستان از جمله این مصوبات بوده است.

  

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *