logo uni-01

گزارش مانور پهپادی روز سه شنبه مورخ 25/02/1403

امروزه استفاده از پهپاد های کشاورزی به عنوان جدیدترین و به روزترین روش کنترل و مبارزه با آفات و بیماری ها و علف های هرز در سطح مزارع و باغات در سطح جهان گستردگی زیادی پیدا کرده و در سال های اخیر این تکنولوژی به کمک بخش خصوصی وارد ایران شده و در سطح مزارع استان خراسان رضوی هم استقبال خوبی از پهپادهای کشاورزی به عمل آمده.

در همین راستا با توجه به رسالت آموزشی ،بر آن شدیم تا با هماهنگی انجام شده توسط انجمن گیاه پزشکی و همکاری اساتید محترم، دانشجویان مرکز هم از نزدیک با این تکنولوژی و طریقه استفاده از آن  در زمین کشاورزی مرکز واقع د

ر شهرک صنعتی توس آشنا شده ،تا در آینده در قامت کارشناسان و صاحبنظران عرصه کشاورزی بتوانند کمک حال کشاورزان و باغداران عزیز بوده و در نهایت در بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی تاثیر گذار باشند.

پهپاد مورد اشاره(که در مانور  پهپادی اخیر استفاده شد)جزو دسته پهپادهای تی۱۶ و از برند DJI ساخت چین بود که دارای مخزن ۱۰لیتری جهت سمپاشی و محلول پاشی می‌باشد.

این پهپاد قادر است در هر ساعت ۵هکتار زمین را سم پاشی و محلول پاشی کند.

از مزایای استفاده از پهپادهای کشاورزی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱)افزایش دقت و سرعت در سم پاشی و محلول پاشی

۲)کاهش بیش از ۹۷درصدی استفاده از آب

۳)کاهش ۲۵درصدی استفاده از سموم

۴)نداشتن محدودیت زمانی و مکانی برای استفاده از پهپاد(در هر ساعت از شبانه روز و در هر نوع زمین زراعی اعم از دیم و آبی صعب‌العبور قابل استفاده می‌باشد)

۵)مصون ماندن کشاورزان و باغداران از خطرات ناشی از استنشاق سموم

۶)کاهش هزینه ها در مرحله داشت برای کشاورزان(به دلیل عدم نیاز به سم پاشی های مکرر)

۷)افزایش کیفیت و عملکرد محصولات کشاورزی(به دلیل کنترل به موقع آفات و بیماری ها که نتیجه دقت بالای پهپادهای کشاورزی می‌باشد)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *